Friday, October 24, 2014

【星迷】小小五迷,大知识 !! mayday 2014: online ticketing

english version is just right below the chinese post. 

《造访香港目睹那个有五月天的五月真天空的魅力!》


曾经在网上看过一个五月天在香港开的演唱會短片,   阿信承诺了下一年五月到红馆的约定。这令刚迷上五月天的我有了个小小愿望,就是到香港看有五月天的‘五月真天空’


自此,就有意无意的都有看到关于五月天香港站五月演出的消息,同时也特地时不时上航空网站查询留意到香港的机票价格。



最后,五月天原定五场到最后铁定七场!对,是七场!分别在:5/22,23,24,25,27,29,30。第一时间查询机票价格后,竟然幸运被我发现了还有价格不太贵的票位,就即刻买了!心想,万事具备,只欠东风,就只差演唱会门票而已,就只是2张门票而已,应该不太难吧!

但是,身为五迷的你,如果有这样的想法,简直就大错特错!无知的我在上网得回来的资料:五月天2013年在香港的演唱会,虽有8场,但全被扫空!所以呢,2014年就有7场而已,要成功上网买到票的话,难度是肯定比去年更高!

我当时的心情是很懊恼,带点后悔因为我已经买了到港的机票,如果买不到入场会门票,我会极度心疼,毕竟香港我已到过2次,也没有近期会再访港的打算。若看不到五月天演唱会,此行将会是很没什么意义的。但是,五月天教导,即使再怎么没希望,也不能绝望,毕竟也还没到达绝望的地步。就告诉自己说一切就随着平常心吧!

对,我那个时候需要是一颗很平常的心!


这个很应景,就做事要进取,以平常心做人!

我很进取,呵呵。因为。。。


得知东亚信用卡持有者可以优先购买门票,所以厚着脸皮的麻烦香港朋友帮忙购买。但是,朋友虽然人身在港打电话,但是根本打不进。不用多时,门票售击。哎,预料中事呀!唯有再等多一星期了!当时心想,完了完了,凶多吉少啊!

不用多时,门票售击。哎,预料中事呀!

我还是很进取的铺下天罗地网(夸),安排了弟弟帮忙上网订票;虽然自己因为有要事在身而无法请假上网订购门票,但是有运的遇上同行友人无意的拿了假期,能帮忙购票;同时也拜托了香港朋友帮忙打电买门票。虽然,我深知机会渺茫,但仍抱着一丝丝小小希望。




就算我怎么乐观的对待,要上网购买到五月天香港站红馆演唱会门票是绝绝对对十级高难度的!上网的我弟弟、同行朋友,香港朋友和我,没有一个可以进到该网页,别说想购买门票,就连想连进该网页的机会都没有;打电话的也不必多提了。

网页竟然离奇出现还有少量票供购买,兴奋到极点!但是快乐是很短暂的。

 9点开始售票,大约11点多多吧,就离奇的给我进到该网站了!非常兴奋,但是当然是空欢喜一场!网页显示票已售完。

但是事隔不久,朋友却打电来说,他看到还有少量HK$980的还未卖完呢!虽已超越我们想买的票价,但当时我却不多加理会,想说买了再算!买到固然是好事,当然是买不到啦!应该是网路太繁忙了,系统还没完全更新,所以出现错误显示!哎!够够伤心啊。

应该是因为网路路线太繁忙了,出现错误虚幻的显示,害我空欢喜一场,:((
话说我虽已接近绝望的地步,但是就很‘进取’!继续搜索有没有五迷因为有要事不能去演唱会而要让票的。无意中发现了这个!
让票或想购票的仍然存有一丝希望的留言区!但是,我也因为这样见识到了黄牛票的真天空。

很多人要票,同时放票的‘牛’也真不少!=.=lll
继续‘进取的我’也发觉,不单只是我而已,很多因为‘黄牛集团’威力无穷,都没能如愿到红馆亲眼观看五月天演唱会。

很多香港五迷为了买票,不惜排队露宿一晚而竟然不敌‘黄牛’的霸道而纷纷受了不必要的委屈,甚至有些也买不到票,空手而回。

黄牛势力强,令人憎恨!

天啊,相比之下,我这个什么所谓的‘天罗地网’真的无足挂齿!

有同感,真的100场也或许不够的!
以上就是我这新小五迷所经历的五月天演唱会异国购票记。虽谈不上刻骨铭心,但亦毕生难忘了。
五迷加油吧,共同对付与对抗‘黄牛’恶势力!一起杜绝黄牛!!!

I consider myself as a new fan of Mayday ever since i attended their concert in Malaysia last year. It was a real fun and exciting. Their 3D big screen, the colored light sticks that synchronized randomly which formed colourful sea of lights had impressed me so so much. I was touched by their songs somewhere somehow that night too.

When my friend showed me on a video clip of their concert in Coliseum, Hong Kong of last year. It had amazed me so much in a way that made me so wanted to join them there. at least once in my life.

From the same video clip, I also came to know that you will surely find Mayday in Hong Kong in May every year. That is a promise made by Ah Shin 9years back when they first time having the concert in Coliseum, Hong Kong. I wonder how good it will be if they can make the same promise and come to do concert in Malaysia every year.

Since then, I always thinking how nice it will be if I can have a chance to see Mayday in May at Coliseum, Hong Kong?! Thus, I start to long for Mayday concert in Hong Kong by checking out their news also of any flight promotion in May.

Being a new fan, I was too naive (being over positive!!), thinking of getting the concert ticket will be much easier than getting cheap flight to Hong Kong. However, it turned out to be the other way.

My Hongkie friend who tried helping me to purchase ticket, cant even make a phone call to ticketing office during the pre launch online ticketing using BEA credit card. And on the day of launching, my brother, my tripmate and myself also failed to access the website at all, the same happened to my Hongkie friend that she failing to make a booking as well. It was all severely jammed either via internet or phone line.

I was so upset that without concert ticket, I have no other reasons to visit Hong Kong since I have been there twice. Desperately of going to the concert made me came to know a darker side of this world - 'yellow cow' ticket! The black market of selling concert ticket at a extremely expensive rate.

As fan, I am mad at it and really hope that the Hong Kong government will do something on it though the situation already like that in Hong Kong many years back. To all mayday fans, we must not support those black market tickets so that everyone of us will have equal opportunity to watch Mayday concert in Hong Kong one day.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

【出走】2016 冬韩旅 之 爱上玻璃屋咖啡馆· 于济州 몽상드 Monsant Cafe -BigBangGD 饭 朝圣篇。

来到济州岛,第2个要打卡的地方是 몽상디 Monsant 玻璃屋咖啡馆。 根据所找到的资料逐渐向目标驶进。当时的我好雀跃。 虽然我不是 BigBang 饭,但这个 BigBang GD 开的 몽상디 Monsant 是这次非到不可的景点之一,为的是 ...